.

.

środa, 24 maja 2017

Kiedy zachodziło właśnie gorące wiosenne słońce...

... na Patriarszych Prudach zjawiło się dwóch obywateli.

Słońce wprawdzie nie zachodzi, wiosna wyjątkowo zimna i kapryśna, jestem w Warszawie, a nie w Moskwie, i nikt się dziś u mnie nie zjawił, ale bardzo chciałam zacząć tym zdaniem ;) (autorstwa Michaiła Bułhakowa, przecudnym, arcypięknym, doskonałym!), bo plącze mi się ostatnio po głowie i nie mogę się od niego uwolnić. Może teraz, wyrzucone, pójdzie sobie gdzie indziej?

Po tym wstępie "od czapy" i zachwycie nad talentem autora Mistrza i Małgorzaty, przechodzę płynnie do tematów, które bardziej przystoją temu blogowi.

Konkurs Daj się poznać 2017 ma się ku końcowi. Trzeba więc zagęścić ruchy! Zmobilizowana nadchodzącym deadlinem ;), poczyniłam w ostatnich dniach, co następuje:

  1. Rozbudowałam walidację formularzy dodawania i edycji książki
    (z uwzględnieniem wzajemnych zależności między dropdownami 'Form' i 'Genres', o których pisałam tutaj).
  2. Korzystałam przy tym z rozwiązań dostępnych w jQuery-Form-Validator, mianowicie: data-validation-ignore, data-validation-error-msg, data-validation-depends-on oraz data-validation-depends-on-value.
    Jestem całkiem zadowolona z efektów.

  3. Dodałam input z autocompleterem, umożliwiający wyszukanie konkretnej książki po tytule.
  4. Opcja ta jest dostępna na liście wszystkich książek oraz w widoku 'Advanced filters'. Tutaj korzystałam z pluginu Bootstrap-3-Typeahead, który (oględnie mówiąc) daleki jest od ideału. W trakcie implementacji okazało się, że są w nim pewne bugi (niektóre - na szczęście - rozwiązane już przez społeczność). Ostatecznie, przy wsparciu weterana JS ;), udało się to wdrożyć. Działa całkiem przyzwoicie, choć można to jeszcze podrasować.





I to tyle z "większych" rzeczy. W ramach pomysłów / TO DO pozostaje jeszcze:

  • zrobienie widoku 'Wish list' (mam wstępny projekt)
  • dodanie paginacji
  • stworzenie widoku 'Friends list', czyli 'pożyczaczy' książek (i dodanie opcji oznaczania, u kogo dana książka się znajduje)
  • dodanie przełącznika językowego: PL - ENG (wydaje mi się to ciekawym ficzerem do przećwiczenia)
  • stworzenie bazy danych z prawdziwymi książkami (cały czas pracuję na mock REST API...)
Oczywiście ta lista TO DO wciąż ewoluuje - por. zestaw z początku kwietnia. Tak więc - małymi krokami, ale do przodu! :)


Na koniec (dziwny początek domaga się równego sobie zakończenia ;)) dwa inne cytaty z Bułhakowa (dalej Mistrz i Małgorzata), który, chcąc nie chcąc, wchodzi (wszedł?) do kultury masowej (por. źródła grafik).

źródło: ag-artdeco.pl


źródło: mkc.cupsell.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz