.

.

czwartek, 9 marca 2017

Słowo się rzekło, kobyłka u płotu...

Urlop się skończył, nie ma odwrotu. STOP Ten blog nie będzie rymowany. ;)

Tytułem wprowadzenia:

Skąd pomysł na udział w konkursie programistycznym "Daj się poznać"?
Pomysł nie mój, przyznaję. Zostałam skutecznie zachęcona przez człowieka z tej branży. Ja sama nie mam doświadczenia w programowaniu, dopiero się uczę, a udział w konkursie ma w tej nauce pomóc, uporządkować ją i usystematyzować. Jak wiadomo, w procesie nauki (czegokolwiek) ważna jest regularność i samodyscyplina. I tak się składa, że to często towar deficytowy. Dlatego potrzebny jest... biczyk. :) Zobowiązanie się do rozwijania projektu open-source przez dziesięć tygodni i do pisania dwóch postów tygodniowo na blogu wydaje się być wystarczająco dobrym biczykiem.

Perfekcyjna pesymistka...
To ja. Lubię robić rzeczy dobrze, a to, co dla mnie jest realistycznym patrzeniem na świat, dla innych bywa już pesymizmem. Decydując się na udział w konkursie, trochę robię sobie na złość. Nie znoszę tego określenia, ale tak, wychodzę ze strefy komfortu. Nakładam - jak to nazwał Maciej Aniserowicz, organizator konkursu - tęczowy filtr i biorę się do (niedoskonałej ;) roboty.

A co właściwie będę robić?
W ramach konkursu chcę (na)pisać aplikację webową do "zarządzania" prywatną biblioteką. Zarządzanie jest ujęte w cudzysłów, bo to chyba trochę za duże słowo. Chodzi po prostu o skatalogowanie własnych książek i możliwość zaznaczania, czy są aktualnie komuś pożyczone, czy nie. Pomysł wynika z praktycznej potrzeby - mam sporo książek i trudno mi zapanować nad tym, która gdzie i u kogo się znajduje. BUKA (czyli rzeczona aplikacja) ma w tym pomóc.

Wyjściowo będę pisać w jQuery i JS, docelowo - choć nie wiem, czy w czasie trwania konkursu, czy już po - w Angularze. Czas pokaże. (Te rymy robią się same! :) Na razie apka będzie działać w oparciu o mock rest API (fake'owy księgozbiór), z czasem zamierzam postawić bazę danych z moimi prawdziwymi książkami.

Ahoj, przygodo! ;)


PS
O co chodzi z tą kobyłką u płotu? :) Zachęcam do sprawdzenia w Wikipedii.

2 komentarze:

  1. Ale fajnie, że jesteś kolejną dziewczyną, która próbuje swoich sił w konkursie. Powodzenia! Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń